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Monty Hall Problem

Matemática
Verbete 1 de 1

substantivo

Contexto: "For the public of high school on, one of the activities is the well-known Monty Hall problem, which defied even great mathematicians in the past and continues to intrigue students and teachers of various levels of schooling."
Fonte: Cordani, L. K., & Satie Fontes, D. (2019). Uma abordagem didática do problema de Monty Hall.

Termo equivalente: Problema de Monty Hall

Definição: "In its classical form, the Monty Hall Problem (MHP) is the following: Version 1. (Classic Monty) You are a player on a game show and are shown three identical doors. Behind one is a car, behind the other two are goats. Monty Hall, the host of the show, asks you to choose one of the doors. You do so, but you do not open your chosen door. Monty, who knows where the car is, now opens one of the doors. He chooses his door in accordance with the following rules: 1. Monty always opens a door that conceals a goat. 2. Monty never opens the door you initially chose. 3. If Monty can open more than one door without violating rules one and two, then he chooses his door randomly. After Monty opens his door, he gives you the choice of sticking with your original choice or switching to the other unopened door. What should you do to maximize your chances of winning the car?"
Fonte: Lucas, S., Rosenhouse, J., & Schepler, A. (2009). The Monty Hall Problem, Reconsidered. Mathematics Magazine, 82(5), 332-342.

Definição em português: "Em sua forma clássica, o Problema de Monty Hall (MHP) é o seguinte: Versão 1. (Monty Clássico) Você é um jogador em um game show e é mostrado três portas idênticas. Atrás de uma está um carro, atrás das outras duas estão cabras. Monty Hall, o apresentador do programa, pede para você escolher uma das portas. Você faz isso, mas não abre a porta escolhida. Monty, que sabe onde está o carro, agora abre uma das portas. Ele escolhe sua porta de acordo com as seguintes regras: 1. Monty sempre abre uma porta que esconde uma cabra. 2. Monty nunca abre a porta que você escolheu inicialmente. 3. Se Monty puder abrir mais de uma porta sem violar as regras um e dois, então ele escolhe sua porta aleatoriamente. Depois que Monty abre sua porta, ele lhe dá a opção de ficar com sua escolha original ou mudar para a outra porta fechada. O que você deve fazer para maximizar sua chances de ganhar o carro?"