Glossário


Contribua com o glossário

IQ (Intelligence Quotient)

Educação
Verbete 1 de 1

substantivo

Contexto: "In addition, music lessons improve IQ and have positive effects on social behavior (Schellenberg, 2004)."
Fonte: Bahar BAYLAROVA-ALAKBAROVA. The Impact of Music on The Education Motivation in Adolescents. Abril, 2022. Disponível em: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/2103555. Acesso em abril de 2024.

Termo equivalente: Quociente de inteligência; quociente intelectual.

Definição: "According to Wechsler (1957), Intelligence Quotient is a phenomenon that involves an assessment of a person's ability to observe, analyze, and interpret a situation. This ability belongs to the talent from within the individual that allows the individual to think, understand, and analyze logical and specula-tive problems. Gondal and Husain (2013) explained that high intelligence could be helpful in almost all fields in aspects of life, where every individual need learning and problem-solving in the context of technical and social change. Intelligent individuals can continue to learn and have better planning because they tend to get more benefits than individuals with a lower intelligence quotient."
Fonte: TJ, Hery, TECOALU, Melitina, COLINE, Fredella, WIDJAJA, Daniel, MANNUELA, Roseline. The Effect of Intelligence Quotient and Emotional Quotient on Lecturer Performance Mediated by Creativity. November, 2021. Disponível em: http://ieomsociety.org/proceedings/2021monterrey/567.pdf. Acesso em abril de 2024.

Definição em português: "De acordo com Wechsler (1957), Quociente de Inteligência é um fenômeno que envolve uma avaliação da capacidade de uma pessoa de observar, analisar, e interpretar uma situação. Esta habilidade pertence ao talento de dentro do indivíduo que permite ao indivíduo pensar, compreender e analisar problemas. Gondal e Husain (2013) explicaram que alta inteligência poderia ser útil em quase todos os campos dos aspectos da vida, onde cada indivíduo precisa de aprendizagem e resolução de problemas no contexto da mudança técnica e social. Indivíduos inteligentes podem continuar a aprender e ter um planejamento melhor porque tendem a obter mais benefícios do que indivíduos com menor inteligência quociente."