DDI (Data-Driven Innovation)
Ciência da Computação
Verbete 1 de 1
substantivo
Contexto: "Data-driven innovation (DDI) research has gained momentum recently as we increasingly identify it as the new source of “creative destruction” (Schumpeter, 1950, p. 83) in the age of Artificial Intelligence (AI)."
Fonte: Akter, S., McCarthy, G., Sajib, S., Michael, K., Dwivedi, Y. K., D’Ambra, J., & Shen, K. N. (2021). Algorithmic bias in data-driven innovation in the age of AI. International Journal of Information Management, 60, 102387.
Fonte: Akter, S., McCarthy, G., Sajib, S., Michael, K., Dwivedi, Y. K., D’Ambra, J., & Shen, K. N. (2021). Algorithmic bias in data-driven innovation in the age of AI. International Journal of Information Management, 60, 102387.
Termo equivalente: Data Managed innovation
Definição: "Data-driven innovation (DDI) is the process of creating and capturing value through a business model by untangling the potential value of data (Davenport & Kudyba, 2016). DDI aims to deliver innovative applications that may result in strategic advantages. These applications are generated from data analytics that drive firm performance and decision making processes, through utilizing data of any kind (Davenport, 2013; Stone & Wang, 2014)."
Fonte: Akter, S., McCarthy, G., Sajib, S., Michael, K., Dwivedi, Y. K., D’Ambra, J., & Shen, K. N. (2021). Algorithmic bias in data-driven innovation in the age of AI. International Journal of Information Management, 60, 102387.
Fonte: Akter, S., McCarthy, G., Sajib, S., Michael, K., Dwivedi, Y. K., D’Ambra, J., & Shen, K. N. (2021). Algorithmic bias in data-driven innovation in the age of AI. International Journal of Information Management, 60, 102387.
Definição em português: "A inovação orientada por dados (DDI) é o processo de criar e capturar valor por meio de um modelo de negócios, desvendando o valor potencial dos dados (Davenport & Kudyba, 2016). A DDI visa entregar aplicativos inovadores que podem resultar em vantagens estratégicas. Esses aplicativos são gerados a partir de análises de dados que impulsionam o desempenho e a decisão da empresa processos de criação, por meio da utilização de dados de qualquer tipo (Davenport, 2013; Stone & Wang, 2014)."